Ποιοι είναι και πώς να προστατευτούμε από διαδικτυακούς τρόπους παραπλάνησης.
1. Διαφημίσεις σε Internet και social media για αγορές προϊόντων υψηλής ζήτησης (μάσκες, απολυμαντικά χεριών, γάντια, σκευάσματα που «γιατρεύουν» τον COVID-19) και διάφορες δελεαστικές αγγελίες εργασίας/διαφημίσεις.
Πώς να προστατευτούμε:
- Ελέγχουμε εάν η διεύθυνση της ιστοσελίδας που πληκτρολογούμε τα στοιχεία μας είναι https: που συνήθως παραπέμπει σε ασφαλές περιβάλλον.
- Δίνουμε αυξημένη προσοχή σε σελίδες που υπόσχονται προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Είναι πολύ πιθανό να πρόκειται για προσπάθεια εξαπάτησης.
- Κατά τις διαδικτυακές αγορές πρέπει να προτιμώνται αξιόπιστα online καταστήματα.
2. Αποστολή e-mail ή/και SMS που εμφανίζει σαν υποτιθέμενο αποστολέα την Τράπεζα Πειραιώς
Πώς να προστατευτούμε:
- Ελέγχουμε προσεκτικά το e-mail ή το SMS που δεχόμαστε για τυχόν ορθογραφικά λάθη και ασυνταξία κειμένου και συγκρίνουμε με προηγούμενα πραγματικά μηνύματα, που έχουμε δεχτεί από την Τράπεζα.
- Δεν επισκεπτόμαστε σελίδες που ζητούν προσωπικά δεδομένα μέσω links σε e-mail.
- Διαγράφουμε «ύποπτα» μηνύματα τα οποία είτε μας προτρέπουν να δώσουμε προσωπικά στοιχεία, είτε περιέχουν συνδέσμους (links) ή συνημμένα αρχεία (attachments).
- Έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι η Τράπεζα Πειραιώς δεν θα ζητήσει ποτέ και με κανένα τρόπο (τηλεφωνικώς ή μέσω e-mail/SMS) στοιχεία λογαριασμών, στοιχεία καρτών, κωδικούς πρόσβασης.
3. Δωρεές και ενημερώσεις μέσω τηλεφώνου και email/SMS με σκοπό την καταπολέμηση του COVID-19.
Πώς να προστατευτούμε:
- Πιθανό τρόπο προσέγγισης και υφαρπαγής στοιχείων μπορεί να αποτελέσουν επικοινωνίες με άμεση ή έμμεση αναφορά στον COVID-19. - Σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί στην επιλογή τυχών συνδέσμων και αρχείων από email και SMS.
- Διατηρούμε το λογισμικό μας πάντα ενημερωμένο, συμπεριλαμβανομένου του browser, του προγράμματος antivirus και του λειτουργικού συστήματός μας.
- Ενημερωνόμαστε για τον COVID-19 πάντα από τους επίσημους φορείς (ΓΓΠΠ, ΕΟΔΥ, ΠΟΥ)
Πάντα, είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν χρησιμοποιούμε μία φορητή συσκευή. Ενδεχομένως, να είναι πιο δύσκολο να εντοπίσουμε μια απόπειρα phishing από το κινητό μας ή το tablet.
Ακολουθούμε 5 απλές συμβουλές για τους κωδικούς της ηλεκτρονικής μας τραπεζικής.
1. Οι κωδικοί μας θα πρέπει να είναι μυστικοί και σύνθετοι, ώστε να μην είναι δυνατή η υποκλοπή τους.
2. Τους φυλάμε σε διαφορετικό μέρος από τον κωδικό συνδρομητή.
3. Αλλάζουμε τους κωδικούς μας συχνά.
4. Δεν τους αποκαλύπτουμε σε τρίτους.
5. Σε περίπτωση που υποπτευθούμε κλοπή ή υποκλοπή των κωδικών μας θα πρέπει να ειδοποιήσουμε αμέσως την Υπηρεσία Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών της Τράπεζας στο 210-3288000.
4. Προστατευόμαστε όταν κάνουμε αγορές και συναλλαγές online
Κατά τη διάρκεια της περιήγησής μας στο διαδίκτυο ή όταν πραγματοποιούμε online αγορές πρέπει να προσέχουμε κάποια απλά πράγματα για την ασφάλειά μας.
- Συναλλασσόμαστε μόνο μέσω αξιόπιστων site.
- Δεν αποθηκεύουμε στοιχεία καρτών και κωδικών στους browser.
- Δεν ανοίγουμε συνδέσμους και αρχεία μέσω email και SMS από άγνωστους αποστολείς και δεν δίνουμε πρόσβαση σε άγνωστους στον υπολογιστή μας.
- Ελέγχουμε τα email που λαμβάνουμε για τυχόν ορθογραφικά λάθη και κακή σύνταξη κειμένου.
- Φροντίζουμε οι σελίδες που επισκεπτόμαστε για αγορές να έχουν τα παρακάτω:
- Στοιχεία επικοινωνίας (δ/νση, τηλέφωνο)
- Πολιτική επιστροφών.
- Λογότυπο της Τράπεζας με την οποία συνεργάζονται.
- Αναζητούμε στο internet κριτικές για τη σελίδα.
- Δεν δεχόμαστε οδηγίες και καθοδήγηση για τις ηλεκτρονικές μας συναλλαγές από άγνωστα άτομα . Ελέγχουμε οι ίδιοι τους τραπεζικούς μας λογαριασμούς για καταθέσεις/αναλήψεις και αγορές.
- Σε περιπτώσεις που φιλικά μας άτομα αναζητούν την οικονομικής μας βοήθεια από μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πάντα επιβεβαιώνουμε με άλλο μέσο (π.χ. τηλεφωνικά) ότι πρόκειται για φιλικό μας πρόσωπο πριν προχωρήσουμε σε αποστολή της βοήθειας.
Για τις ηλεκτρονικές μας συναλλαγές ακολουθούμε απλές, αλλά βασικές συμβουλές.