Χρήσιμες συμβουλές για να πραγματοποιείτε τις συναλλαγές σας με ασφάλεια!

Προτεραιότητά μας είναι η ασφάλεια των συναλλαγών. Ενημερωθείτε για τους τρόπους προστασίας της κάρτας και του PIN σας. Πραγματοποιείστε τις συναλλαγές σας στο εξωτερικό, εσωτερικό και στο διαδίκτυο με ασφάλεια. Αποφύγετε τις απάτες μέσω κακόβουλων Email-sms.

Aπάτη «SIM Swapping»

Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για την τυπολογία απάτης «SIM Swapping»

Η χρήση του αριθμού κινητού τηλεφώνου ως ένα από τα κύρια και βασικά στοιχεία για την ισχυρή και αξιόπιστη ταυτοποίηση του κατόχου/συνδρομητή του, αποτελεί διεθνή πρακτική που χρησιμοποιούν οργανισμοί, εταιρίες και το δημόσιο για τις υπηρεσίες που προσφέρουν.

Οι τράπεζες δεν αποτελούν εξαίρεση σε αυτή την πρακτική, αφού χρησιμοποιούν τον αριθμό κινητού τηλεφώνου των πελατών τους ως το μέσο για την αποστολή κωδικών μίας χρήσης (OTP) που ενισχύουν την ασφάλεια  ηλεκτρονικών συναλλαγών (μεταφορές κεφαλαίων, αγορές με κάρτες, κ.λπ), την αποστολή ειδοποιήσεων ασφαλείας (alerts) για συναλλαγές που έχουν εκτελεστεί και την εξ αποστάσεως εγγραφή τους σε νέες υπηρεσίες.


Τι είναι η απάτη της μορφής SIM Swap
ping;

Καταρχήν, η αντικατάσταση/αλλαγή της κάρτας SIM (SIM Replace) είναι μια καθόλα νόμιμη υπηρεσία που προσφέρουν οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας στους συνδρομητές τους, ώστε οι τελευταίοι να διατηρήσουν τον αριθμό τηλεφώνου τους σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής της συσκευής τους ή λόγω ανάγκης χρήσης διαφορετικού μεγέθους κάρτας SIM.   Με την ενεργοποίηση της νέας κάρτας SIM, η παλαιά κάρτα αυτόματα απενεργοποιείται και οι υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας (κλήσεις, SMS, πρόσβαση στο διαδίκτυο) πραγματοποιούνται εφεξής από την καινούργια κάρτα που λειτουργεί με τον ίδιο αριθμό.

Στις περιπτώσεις απάτης τύπου SIM Swapping, οι δράστες εκμεταλλεύονται τη δυνατότητα αλλαγής κάρτας SIM και προσποιούνται είτε τον κάτοχο της κάρτας SIM ή κάποιον εξουσιοδοτημένο από τον νόμιμο συνδρομητή, προσπαθώντας έτσι να εξαπατήσουν τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας και να αποκτήσουν νέα κάρτα προς αντικατάσταση αυτής που έχει ο νόμιμος κάτοχος.

Μόλις ενεργοποιήσουν τη νέα κάρτα, η παλιά, που βρίσκεται στην κατοχή του νόμιμου συνδρομητή απενεργοποιείται και έτσι όλες οι υπηρεσίες (κλήσεις, SMS, πρόσβαση στο διαδίκτυο) λαμβάνονται στη συσκευή που βρίσκεται στην κατοχή του εξαπατήσαντος δράστη, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να διεξάγουν παράνομες δραστηριότητες εν αγνοία των νόμιμων συνδρομητών. (π.χ. λαμβάνοντας κλήσεις και μηνύματα που προορίζονται για αυτούς, υποκλέπτοντας κωδικούς μιας χρήσης ή μηνυμάτων επαλήθευσης ασφάλειας κ.λπ).

Πως μπορούν όμως οι δράστες με την αντικατάσταση/ανταλλαγή της κάρτας SIM να μπουν στο e-Banking μου;

Η μη εξουσιοδοτημένη αντικατάσταση/ανταλλαγή της κάρτας SIM αποτελεί συνήθως το δεύτερο σκέλος του παραπάνω παράνομου τρόπου δράσης.  Κατά το πρώτο σκέλος, οι δράστες έχουν καταφέρει να υποκλέψουν τους κωδικούς e-Banking συνήθως μέσω ενός ηλεκτρονικού μηνύματος "ψαρέματος" (phishing) ή μέσω κακόβουλου λογισμικού (trojan/malware) που έχουν εγκαταστήσει στον υπολογιστή του θύματος.


Χρήσιμες Συμβουλές, Τι μπορώ να κάνω;

  • Αν το κινητό σας σταματήσει να λειτουργεί για ασυνήθιστους λόγους, επικοινωνήστε αμέσως με τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας σας. Μερικές φορές μπορεί να χάσετε σήμα λόγω ευρύτερων προβλημάτων που επηρεάζουν την υπηρεσία κινητής τηλεφωνίας. Ωστόσο, εάν χάσετε την υπηρεσία σε μια θέση που συνήθως έχει καλή κάλυψη, είναι ασφαλέστερο να επικοινωνήσετε με τον πάροχο του δικτύου σας και να επιβεβαιώσετε ότι δεν έχει απενεργοποιηθεί η SIM σας.
  • Μην αποκαλύπτετε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Εγγραφείτε στις υπηρεσίες των οργανισμών που παρέχουν ειδοποιήσεις SMS και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όταν εκτελούνται συναλλαγές σας.
  • Μην απαντάτε ποτέ σε άγνωστα μηνύματα ή κλήσεις που σας ζητούν τα στοιχεία λογαριασμών σας και τον καταχωρημένο αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου.
  • Μην ακολουθείτε συνδέσμους (links) ιστοσελίδων και μην ανοίγετε συνημμένα αρχεία που μπορεί να λάβετε από άγνωστους αποστολείς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Ελέγξτε προσεκτικά τον αποστολέα καθώς οι δράστες συχνά προσποιούνται νόμιμες επιχειρήσεις και οργανισμούς.
  • Μην κοινοποιείτε σε κανέναν και μην εισάγετε σε άγνωστες ιστοσελίδες, τους κωδικούς e-banking σας (username και password) ή αριθμούς καρτών. Επιβεβαιώνετε ότι έχετε επισκεφθεί το επίσημο site της Τράπεζάς σας και θυμηθείτε ότι οι τράπεζες ποτέ και με κανένα τρόπο δεν θα σας ζητήσουν τους κωδικούς σας.
  • Ο υπολογιστής και οι συσκευές σας (tablet, έξυπνα κινητά) να έχουν πάντα τις τελευταίες ενημερώσεις λειτουργικού και εφαρμογών. Εγκαταστήστε και έχετε πάντα ενημερωμένο ένα αξιόπιστο πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό.
  • Να ελέγχετε συχνά τις κινήσεις των λογαριασμών σας.
  • Εάν έχετε πέσει θύμα απάτης τύπου SIM Swapping ή έχετε διαπιστώσει συναλλαγές οι οποίες δεν έχουν την έγκρισή σας ενημερώστε άμεσα την Τράπεζά σας.

Τι μέτρα λαμβάνουν οι τράπεζες

Οι τράπεζες δεν μπορούν να γνωρίζουν εάν ένας συνδρομητής έχει πέσει θύμα απάτης τύπου SIM Swapping, phishing ή εάν έχει μολυνθεί με κακόβουλο λογισμικό ο υπολογιστής του και έχουν υποκλαπεί οι κωδικοί του.

Οι τράπεζες πάντοτε στοχεύουν στη διασφάλιση των ηλεκτρονικών συναλλαγών σύμφωνα με τις τρέχουσες τεχνικές και τεχνολογικές εξελίξεις, τις παγκόσμιες βέλτιστες πρακτικές στο χώρο της ασφάλειας πληροφοριών καθώς και τους ισχύοντες νόμους και κανονισμούς. Επιπλέον, δίνεται μεγάλη έμφαση στην εμπειρία χρήσης και την ταχύτητα των υπηρεσιών που παρέχουν στους Πελάτες τους.

Οι ηλεκτρονικές απάτες είναι ένα ευρύτερο πρόβλημα και για την αντιμετώπισή τους απαιτείται η συνεργασία πολλών εμπλεκόμενων μερών ώστε να αποτρέπονται ή να προλαμβάνονται. Ειδικά αυτή την περίοδο, όπου η χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών έχει αυξηθεί σημαντικά σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω του κορωνοϊού, οι δράστες  προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τις ιδιαίτερες συνθήκες με αυξημένες απόπειρες υποκλοπής στοιχείων.  Στην Ελληνική Ένωση Τραπεζών έχει συσταθεί ειδική Επιτροπή Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Απάτης στα Μέσα και Συστήματα Πληρωμών με σκοπό την παρακολούθηση, επεξεργασία και καθοδήγηση στον τομέα αυτό. Η Επιτροπή συντονίζει τη συνεργασία με την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, την Τράπεζα της Ελλάδος και συνεργάζεται συστηματικά με λοιπούς αρμόδιους φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Για περισσότερες συμβουλές ασφαλείας καθώς και για τα μέτρα προστασίας των συναλλαγών σε κάθε τράπεζα  μπορείτε να επισκεφθείτε τις επίσημες ιστοσελίδες τους, τον ιστότοπο της Europol και της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών.


Προστατέψτε τις συναλλαγές σας στο ΑΤΜ


  • Πριν ξεκινήσετε τη συναλλαγή ελέγξτε προσεκτικά το χώρο γύρω σας για τυχόν ύποπτες κινήσεις.
  • Βεβαιωθείτε ότι στο χώρο που βρίσκεται το ΑΤΜ δεν υπάρχει κάποιο πρόσθετο εξάρτημα, του οποίου η παρουσία δεν δικαιολογείται.
  • Εάν εντοπίσετε οποιοδήποτε ύποπτο αντικείμενο, αλλοιώσεις ή σημάδια στη σχισμή υποδοχής της κάρτας, όπως στρεβλωμένο πλαίσιο, εκδορές, επιπλέον εξαρτήματα, τρύπες κ.λ.π. αποφύγετε να χρησιμοποιήσετε το συγκεκριμένο ΑΤΜ. Ειδοποιήστε αμέσως την Τράπεζα(+30 210 32 88 000 από Ελλάδα ή εξωτερικό).
  • Σε περίπτωση που το ΑΤΜ κρατήσει την κάρτα ή αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά τη συναλλαγή, επικοινωνήστε μόνο με την Τράπεζα Πειραιώς (+30 210 32 88 000 από Ελλάδα ή εξωτερικό).
  • Μην εμπιστεύεστε αγνώστους που προθυμοποιούνται να σας βοηθήσουν στο χειρισμό του ΑΤΜ ή ζητούν το ΡΙΝ της κάρτας σας.
  • Σε περίπτωση που το μηχάνημα παρουσιάσει οποιαδήποτε βλάβη, επικοινωνήσετε μόνο με τα τηλέφωνα της Τράπεζας (+30 210 32 88 000 από Ελλάδα ή εξωτερικό).
  • Όταν πληκτρολογείτε τον κωδικό ΡΙΝ της κάρτας σας «καλύψτε» το πληκτρολόγιο με το χέρι για μεγαλύτερη προστασία, ώστε κανείς γύρω σας να μην αντιληφθεί τον τετραψήφιο αριθμό.
  • Μετά την ολοκλήρωση της ανάληψης χρημάτων μετρήστε τα χρήματα με διακριτικότητα και όσο πιο σύντομα μπορείτε.
  • Φροντίστε να μην είστε μόνοι σας, αν χρειαστεί να χρησιμοποιήστε ΑΤΜ κατά τη διάρκεια της νύχτας και ιδιαίτερα σε ερημικές τοποθεσίες.
  • Εάν χρησιμοποιείτε ΑΤΜ που βρίσκεται σε ειδικό θάλαμο, μην επιτρέπετε σε άτομα που δεν γνωρίζετε να εισέλθουν στο χώρο, κατά τη διάρκεια της συναλλαγής.
  • Μην αφήνετε τα κλειδιά σας ή πολύτιμα αντικείμενα στο αυτοκίνητό σας, ενώ χρησιμοποιείτε ΑΤΜ και μην αφήνετε τη μηχανή του αυτοκινήτου σας αναμμένη.
  • Βεβαιωθείτε ότι παραλάβατε την κάρτα σας μετά το τέλος της συναλλαγής.
  • Μην αφήνετε ποτέ την απόδειξη συναλλαγής που έχει εκδώσει το ΑΤΜ.
  • Πάντα να καταστρέφετε οποιοδήποτε έγγραφο (απόδειξη, αλληλογραφία κ.λ.π.) που μπορεί να περιέχει οποιαδήποτε προσωπική σας πληροφορία (όνομα, διε/νση κ.α.).
  • Να ελέγχετε τακτικά τους λογαριασμούς σας για συναλλαγές που μπορεί να μην αναγνωρίζετε και να το αναφέρετε άμεσα στην Τράπεζα Πειραιώς.
  • Να ελέγχετε πάντα την ημερομηνία λήξης της κάρτας σας. Αν δεν έχετε λάβει την ανανεωμένη σας κάρτα επικοινωνήστε μαζί μας στο 210 3288000 ή 18 28 38.

Προστατέψτε την κάρτα και το PIN σας

  • Για την καλύτερη προστασία της κάρτας και του Pin σας αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε ως κωδικό (ΡΙΝ) την ημερομηνία γέννησης, τον αριθμό τηλεφώνου ή άλλα προσωπικά σας στοιχεία που μπορεί να γίνουν εύκολα αντιληπτά από επιτήδειους.
  • Αποφεύγετε να γράφετε το ΡΙΝ οπουδήποτε, όπως για παράδειγμα στην μνήμη του κινητού σας τηλεφώνου.
  • Αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε το ίδιο ΡΙΝ σε περισσότερες από μια κάρτες.
  • Επιλέξτε και απομνημονεύστε τον κωδικό ΡΙΝ που μόνο εσείς θα γνωρίζετε και που δεν θα μπορεί να προσδιορισθεί από προσωπικά σας αντικείμενα που υπάρχουν στο πορτοφόλι ή στη τσάντα σας.
  • Σε καμία περiπτωση μην δίνετε τον κωδικό σας PIN σε τρίτους. Εάν κάποιος, για παράδειγμα επικαλεσθεί ότι τηλεφωνεί από την τράπεζα Πειραιώς και ζητήσει τον αριθμό του ΡΙΝ για επαλήθευση, μην τον δώσετε. Καμία τράπεζα δεν ακολουθεί αυτή την πρακτική. Εάν έχετε αναγνώριση κλήσης, καταγράψτε τον αριθμό που εμφανίστηκε στην τηλεφωνική σας συσκευή και ενημερώστε αμέσως την Αστυνομία.
  • Συγκρίνετε τις αποδείξεις ανάληψης χρημάτων του ΑΤΜ με το μηνιαίο ενημερωτικό δελτίο κίνησης του λογαριασμού σας. Εάν παρατηρήσετε οποιαδήποτε συναλλαγή που δεν έχετε πραγματοποιήσει ενημερώστε αμέσως την Τράπεζα Πειραιώς.
  • Μη δίνετε και μη δανείζετε ποτέ και σε κανέναν την κάρτα σας.
  • Όταν κυκλοφορείτε έχετε μαζί σας μόνο τις κάρτες που προτίθεστε να χρησιμοποιήσετε.
  • Αναφέρατε αμέσως την κλοπή ή την απώλεια κάρτας στην Τράπεζα Πειραιώς (210 3288000 ή 18 28 38).
  • Για καλύτερη προστασία ποτέ μην φυλάσσετε το PIN μαζί με την κάρτα σας.

Προστασία στο διαδίκτυο


  • Αλλάζετε συχνά τους κωδικούς σας και χρησιμοποιείτε συνδυασμούς από γράμματα, αριθμούς και ειδικούς χαρακτήρες όπως # και @. Μην χρησιμοποιείτε τους κωδικούς winbank σας σε άλλους λογαριασμούς ή δραστηριότητες.
  • Έχετε την ευθύνη διαφύλαξης των προσωπικών κωδικών ασφαλείας, σε περίπτωση δε διαρροής αυτών, οφείλετε να ειδοποιήσετε αμέσως την Τράπεζα Πειραιώς (210 3288000 ή 18 28 38).
  • Μην μοιράζεστε τα προσωπικά σας στοιχεία/δεδομένα.
  • Μη δίνετε τα στοιχεία της κάρτας σας στις επιχειρήσεις τηλεφωνικά ,καθώς αυτό εγκυμονεί κινδύνους διαρροής των στοιχείων σας προς τρίτα πρόσωπα.
  • Να πλοηγείστε και να δίνετε τα στοιχεία των καρτών σας σε πιστοποιημένους ιστοτόπους /επιχειρήσεις. Αν δεν είστε σίγουροι για την ασφάλειά σας, αποφύγετε να συναλλάσσεστε μαζί τους.
  • Πριν από κάθε χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Τράπεζας Πειραιώς, βεβαιωθείτε ότι βρίσκεστε στο ασφαλές περιβάλλον συναλλαγών της Τράπεζας. Μπορείτε να αναγνωρίσετε τον επίσημο ιστότοπο της τράπεζας και της winbank από το λουκέτο (security lock) στην αρχή της γραμμής αναζήτησης.   
  • Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι όλο και πιο δημοφιλή, αλλά είναι φρονιμότερο να κρατήσει κανείς ορισμένα προσωπικά στοιχεία ιδιωτικά. Αποφύγετε την κοινή χρήση των προσωπικών σας στοιχείων που χρησιμοποιείτε για να συναλλάσεστε με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για την αναγνώρισή σας, όπως η ημερομηνία γέννησής σας, η διεύθυνση κατοικίας, το πατρικό όνομα της μητέρας, σχολεία φοίτησης και το όνομα του κατοικίδιου ζώου. Οι απατεώνες μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτό το είδος των πληροφοριών για να αποκτήσουν πρόσβαση σε οποιονδήποτε λογαριασμό, δεδομένου ότι οι απαντήσεις στις ερωτήσεις ασφαλείας είναι κοινές.
  • Χρησιμοποιείτε τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Τράπεζας Πειραιώς μόνο μέσω της ιστοσελίδας της Τράπεζας Πειραιώς (www.piraeusbank.gr) και όχι μέσω συνδέσμων (links) από άλλους ιστοτόπους.
  • Πάντα να εξετάζετε προσεκτικά τις επιλογές απορρήτου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που εγγράφεστε. Οι επιλογές απόρρητου και τα εργαλεία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι περίπλοκα , γι αυτό πρέπει να εξετάζονται προσεκτικά, διότι μπορεί να περικλείουν πληροφορίες που θα θέλατε να παραμείνουν απόρρητες.
  • Η Τράπεζα Πειραιώς δεν θα σας ζητήσει ποτέ και με κανένα τρόπο (τηλεφωνικώς ή μέσω e-mail) στοιχεία λογαριασμών, στοιχεία καρτών, κωδικούς πρόσβασης. Είναι στοιχεία προσωπικά και δεν πρέπει να τα αποκαλύπτετε σε κανέναν.
  • Μετά την ολοκλήρωση των συναλλαγών σας, αποσυνδεθείτε από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Τράπεζας Πειραιώς (winbank web banking) επιλέγοντας "Έξοδος".

Ασφάλεια Υπηρεσιών winbank

Για την ασφάλεια των υπηρεσιών winbank, η Τράπεζα Πειραιώς εφαρμόζει συστήματα προηγμένης τεχνολογίας και αναγνωρισμένα πρωτόκολλα ασφαλείας, για να εξασφαλίζει την ασφαλή πρόσβασή σας στις υπηρεσίες winbank, το απόρρητο των προσωπικών και τραπεζικών δεδομένων σας κατά τη μεταφορά και αποθήκευσή τους και τη θωράκιση κάθε καναλιού winbank από την πρόσβαση τρίτων.


Μέθοδοι ανά κανάλι winbank

Για τη μέγιστη ασφάλεια των υπηρεσιών winbank, εφαρμόζουμε σε κάθε κανάλι τις μεθόδους που διασφαλίζουν τις συναλλαγές σας και προστατεύουν τα δεδομένα σας:

Απάτη μέσω κακόβουλου mail/sms/voice-telephone

Κακόβουλο mail (phish email)

Πρόκειται για απάτη που αποτελείται από δύο μέρη, τα μηνύματα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και μία «ψεύτικη» ιστοσελίδα. Οι απατεώνες , γνωστοί ως phishers, στέλνουν e-mail στο ευρύ κοινό που μοιάζει να είναι από αξιόπιστη εταιρία. Γνωστό ως phishing mail.

Το e-mail αυτό εμπεριέχει συνδέσμους για τις «ψεύτικες» ιστοσελίδες με σκοπό να πείσουν τα θύματα να μοιραστούν τις προσωπικές τους πληροφορίες με τη χρήση της έξυπνης γλώσσας, όπως π.χ. «Είναι επιτακτική ανάγκη να ενημερώσετε τα στοιχεία σας αμέσως για τη δική σας ασφάλεια». Μόλις πάρουν τα προσωπικά σας στοιχεία μπορεί να τα χρησιμοποιήσουν για κακόβουλες συναλλαγές.


Κακόβουλο γραπτό μήνυμα (smishing)

Μια απόπειρα phishing μέσω SMS (Υπηρεσία σύντομων μηνυμάτων) ή γραπτού μηνύματος στο κινητό τηλέφωνο ή συσκευή. Η τακτική αυτή είναι επίσης γνωστή και ως smishing, η οποία είναι ένας συνδυασμός των SMS και phishing. Ο σκοπός του μηνύματος κειμένου phishing είναι ο ίδιος με το παραδοσιακό phishing e-mail, δηλαδή να πείσει τους παραλήπτες να μοιραστούν τις απόρρητες πληροφορίες τους.

Κακόβουλη τηλεφωνική επικοινωνία (vishing)

Γνωστή ως vishing, αυτή η τακτική είναι μια απόπειρα phishing που πραγματοποιείται μέσω τηλεφωνικής κλήσης ή φωνητικού μηνύματος. Οι phishers παραπλανούν τον καλούντα, χρησιμοποιώντας προσωπικές πληροφορίες, όπως το όνομά του, δίνοντας την αίσθηση ότι η κλήση πραγματοποιείται από εκπρόσωπο της Τράπεζας. Στόχος τους είναι να εκμαιεύσουν ευαίσθητα δεδομένα, που το θύμα πιθανόν να αποκαλύψει, και να τα χρησιμοποιήσουν(συνήθως με την συγκατάθεσή του) εις βάρος του. Αν δεν γνωρίζετε τον συνομιλητή σας, τερματίστε την κλήση και επιβεβαιώστε τα στοιχεία του με το contact center της Τράπεζας στο 2103288000 ή 182838.

Μην απαντάτε στις παραπάνω κατηγορίες που σας ζητούν στοιχεία των λογαριασμών, των καρτών ή των κωδικών σας και μην ακολουθείτε συνδέσμους (links) που περιέχονται σε phishing mails ή γραπτά μηνύματα και σας προτρέπουν να κάνετε είσοδο (log in) στην ηλεκτρονική τραπεζική της τράπεζας Πειραιώς (winbank web banking).

Μπορείτε να αναγνωρίσετε τον επίσημο ιστότοπο της τράπεζας και της winbank από το λουκέτο (security lock) στην αρχή της γραμμής αναζήτησης.   

Προωθήστε οποιοδήποτε παρόμοιο «ύποπτο» e-mail ή sms στην Τράπεζα στη διεύθυνση fraudrisk@piraeusbank.gr ή τηλεφωνήστε στο 210 3288000 ή 18 28 38 και στη συνέχεια διαγράψτε το από το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο ή την συσκευή σας.

Προστασία απάτης μέσω Κινητού Τηλεφώνου / Ηλεκτρονικού Υπολογιστή

Μέσω Κινητού Τηλεφώνου

Όταν χρησιμοποιείται το κινητό σας τηλέφωνο για τους λογαριασμούς σας, έχετε υπ’ όψιν σας τα παρακάτω:


  • Χρησιμοποιήστε τις λειτουργίες ασφαλείας που εμπεριέχονται στην συσκευή σας, όπως το κλείδωμα του πληκτρολογίου ή λειτουργία κλειδώματος του τηλεφώνου όταν δεν είναι σε χρήση, ή "βρείτε το τηλέφωνό μου" ή "διαγραφή μνήμης" σε περίπτωση απώλειας.
  • Διαγράφετε συχνά τα γραπτά μηνύματα που λαμβάνετε από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ιδιαίτερα σε περίπτωση που έχετε σκοπό να δανείσετε ή πουλήσετε την συσκευή σας.
  • Κρατήστε αριθμούς λογαριασμών, κωδικούς πρόσβασης, Α.Φ.Μ. και την ημερομηνία γέννησης σας απόρρητα. Ποτέ μη μοιράζεστε με τρίτους τις προσωπικές ή οικονομικές πληροφορίες σας σε μήνυμα κειμένου, τηλεφώνημα ή e-mail.
  • Αν χάσετε το κινητό σας τηλέφωνο ή αν αλλάξετε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου, μεταβείτε άμεσα στο πλησιέστερο κατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς για να το αφαιρέσετε/αλλάξετε.
  • Αποφύγετε την αποθήκευση του τραπεζικού σας κωδικού πρόσβασής ή άλλες ευαίσθητες πληροφορίες στο smartphone σας ή σε μια εφαρμογή αυτού ,απ’ όπου θα μπορούσαν να αποκαλυφθούν εάν το τηλέφωνό σας κλαπεί.
  • Όταν ολοκληρώσετε τις τραπεζικές σας συναλλαγές διαμέσου κινητού τηλεφώνου ή διαμέσου winbank mobile banking App να αποσυνδέεστε και όχι απλά να κλείσετε το πρόγραμμα περιήγησης ή την εφαρμογή. Για την ασφάλειά σας η Τράπεζα Πειραιώς θα σας αποσυνδέσει μετά από 10 λεπτά αδράνειας.
  • Για να εξασφαλίσετε υψηλότερο επίπεδο προστασίας , ενημερώνετε το λογισμικό του κινητού σας τηλεφώνου , ακολουθώντας τις οδηγίες του κατασκευαστή.
  • Να είστε προσεκτικοί όταν χρησιμοποιείτε δημόσια δίκτυα. Εξετάστε προσεκτικά τις ρυθμίσεις σύνδεσης Wi-Fi και Bluetooth, ακόμη και σε έναν αξιόπιστο λιανοπωλητή, καθώς οι απατεώνες μπορεί να έχουν πλαστογραφήσει το όνομα του αξιόπιστου δικτύου.
  • Κατεβάστε την εφαρμογή winbank mobile banking App από αξιόπιστες σελίδες για να διασφαλίσετε την ασφάλεια των προσωπικών σας δεδομένων.
  • Αντιμετωπίστε τους κώδικες QR (Δισδιάστατα Barcodes που μπορούν να αποκωδικοποιηθούν εύκολα , με υψηλή ταχύτητα και να διαβαστούν γρήγορα με ηλεκτρονικό τρόπο. Η συντομογραφία QR προέρχεται από τις αγγλικές λέξεις Quick Response) με την ίδια καχυποψία, όπως θα κάνατε με οποιαδήποτε διεύθυνση URL ή mail. Οι κωδικοί QR μπορούν να χρησιμοποιηθούν από απατεώνες για να σας κάνουν να μεταβείτε σε ιστοσελίδες που ζητούν προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες ή θα μπορούσαν να εισβάλλουν στην συσκευή σας.
  • Να είστε προσεκτικοί με τους κωδικούς QR που σαρώνετε, γιατί μπορεί να έχουν παραποιηθεί.
  • Χρησιμοποιήστε ένα σαρωτή κωδικού QR από αξιόπιστη πηγή που θα ελέγξει τις συνδέσεις για κακόβουλο περιεχόμενο. Αυτή η ικανότητα μπορεί να βρεθεί πριν από τη λήψη, στην περιγραφή της εφαρμογής.



Μέσω Ηλεκτρονικού Υπολογιστή

  • Να αποφεύγετε τη λήψη προγραμμάτων από άγνωστες πηγές.
  • Πριν από τη λήψη μιας ενημέρωσης για το πρόγραμμα του υπολογιστή σας, πηγαίνετε πρώτα στην ιστοσελίδα της εταιρείας για να επιβεβαιώσετε ότι πρόκειται για νόμιμη αναβάθμιση/ ενημέρωση.
  • Θωρακίστε τον υπολογιστή σας με προγράμματα προστασίας (firewalls, antivirus, antispyware).
  • Να είστε επιφυλακτικοί με τη διεξαγωγή online τραπεζικών δραστηριοτήτων σε υπολογιστές που μοιράζονται άλλοι. Δημόσιοι υπολογιστές θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή. Online τραπεζικές δραστηριότητες και προβολή ή λήψη εγγράφων (αντίγραφα λογαριασμών, κ.λπ.) θα πρέπει να διεξάγονται, κατά κύριο λόγο, σε έναν υπολογιστή που ξέρετε ότι είναι ασφαλής.
  • Ρυθμίστε τις προσωπικές σας συσκευές έτσι ώστε να αποτρέψετε μη εξουσιοδοτημένους χρήστες από απομακρυσμένη πρόσβαση να εισέλθουν σε αυτές. Για παράδειγμα, εάν χρησιμοποιείτε ένα ασύρματο δρομολογητή (router) για σύνδεση internet στο σπίτι σας, ακολουθήστε τις συστάσεις του κατασκευαστή για να ρυθμίσετε το router με τις κατάλληλες ρυθμίσεις ασφαλείας.