Σήμερα προέχει τόσο η δική μας ασφάλεια, όσο και των ηλεκτρονικών μας συναλλαγών.

Αυτή την περίοδο, χρησιμοποιούμε περισσότερο τα ηλεκτρονικά κανάλια για την εξυπηρέτηση των καθημερινών μας αναγκών. Για τον λόγο αυτό, αποτελεί προτεραιότητα για όλους μας, η ασφάλεια των ηλεκτρονικών μας συναλλαγών. Στο πλαίσιο αυτό, πρέπει πάντα να προστατεύουμε τα προσωπικά μας δεδομένα, όπως το username και το password στη winbank αλλά και το PIN των καρτών μας.

Στην Τράπεζα Πειραιώς εφαρμόζουμε σύγχρονες μεθόδους που διασφαλίζουν τις συναλλαγές σας, προστατεύουν τα δεδομένα σας και σας θωρακίζουν απέναντι σε κακόβουλες ενέργειες τρίτων. Εφαρμόζουμε συστήματα προηγμένης τεχνολογίας και αναγνωρισμένα πρωτόκολλα ασφαλείας, για να εξασφαλίζουμε την ασφαλή πρόσβασή σας στις υπηρεσίες της winbank. Μπορείτε να συνεχίσετε να κάνετε τις συναλλαγές σας με ασφάλεια όπου και αν βρίσκεστε οποιαδήποτε στιγμή.

Προστατεύουμε πάντα τα προσωπικά μας δεδομένα, όπως το username και password στη winbank και το PIN των καρτών μας. Είναι στοιχεία αυστηρά προσωπικά και δεν πρέπει να τα αποκαλύπτουμε σε κανέναν.

Πώς μπορούμε να προστατευτούμε :

  • Δημιουργούμε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, που τους αλλάζουμε συχνά, συνδυάζοντας γράμματα με αριθμούς και σύμβολα με περισσότερους από 8 χαρακτήρες.
  • Αποφεύγουμε το προφανές: Δεν χρησιμοποιούμε «εύκολα» passwords όπως «123456» ή τη λέξη «password» κοκ.
  • Δεν χρησιμοποιούμε τον ίδιο κωδικό πρόσβασης σε όλους τους λογαριασμούς μας.
  • Ενεργοποιούμε, όπου είναι δυνατόν, την επαλήθευση των δύο παραγόντων (two factor authentication).

Προστατεύουμε τους κωδικούς μας

Ακολουθούμε 5 απλές συμβουλές για τους κωδικούς της ηλεκτρονικής μας τραπεζικής.

1. Οι κωδικοί μας θα πρέπει να είναι μυστικοί και σύνθετοι, ώστε να μην είναι δυνατή η υποκλοπή τους.

2. Τους φυλάμε σε διαφορετικό μέρος από τον κωδικό συνδρομητή.

3. Αλλάζουμε τους κωδικούς μας συχνά.

4. Δεν τους αποκαλύπτουμε σε τρίτους.

5. Σε περίπτωση που υποπτευθούμε κλοπή ή υποκλοπή των κωδικών μας θα πρέπει να ειδοποιήσουμε αμέσως την Υπηρεσία Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών της Τράπεζας στο 210-3288000.

Για τις ηλεκτρονικές μας συναλλαγές ακολουθούμε απλές, αλλά βασικές συμβουλές.

Ποιοι είναι και πώς να προστατευτούμε από διαδικτυακούς τρόπους παραπλάνησης.

1. Διαφημίσεις σε Internet και social media για αγορές προϊόντων υψηλής ζήτησης (μάσκες, απολυμαντικά χεριών, γάντια, σκευάσματα που «γιατρεύουν» τον COVID-19) και διάφορες δελεαστικές αγγελίες εργασίας/διαφημίσεις.

Πώς να προστατευτούμε:

  • Ελέγχουμε εάν η διεύθυνση της ιστοσελίδας που πληκτρολογούμε τα στοιχεία μας είναι https: που συνήθως παραπέμπει σε ασφαλές περιβάλλον.
  • Δίνουμε αυξημένη προσοχή σε σελίδες που υπόσχονται προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Είναι πολύ πιθανό να πρόκειται για προσπάθεια εξαπάτησης.
  • Κατά τις διαδικτυακές αγορές πρέπει να προτιμώνται αξιόπιστα online καταστήματα.

2. Αποστολή e-mail ή/και SMS που εμφανίζει σαν υποτιθέμενο αποστολέα την Τράπεζα Πειραιώς

Πώς να προστατευτούμε:

  • Ελέγχουμε προσεκτικά το e-mail ή το SMS και συγκρίνουμε τη διεύθυνση του αποστολέα με προηγούμενα πραγματικά μηνύματα, που έχουμε δεχτεί από την Τράπεζα που συνεργαζόμαστε.
  • Δεν επισκεπτόμαστε σελίδες που ζητούν προσωπικά δεδομένα μέσω links σε e-mail.
  • Διαγράφουμε «ύποπτα» μηνύματα τα οποία είτε μας προτρέπουν να δώσουμε προσωπικά στοιχεία, είτε περιέχουν συνδέσμους (links) ή συνημμένα αρχεία (attachments).
  • Έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι η Τράπεζα Πειραιώς δεν θα ζητήσει ποτέ και με κανένα τρόπο (τηλεφωνικώς ή μέσω e-mail/SMS) στοιχεία λογαριασμών, στοιχεία καρτών, κωδικούς πρόσβασης.

3. Δωρεές και ενημερώσεις μέσω τηλεφώνου και email/SMS με σκοπό την καταπολέμηση του COVID-19.


Πώς να προστατευτούμε:

  • Πιθανό τρόπο προσέγγισης και υφαρπαγής στοιχείων μπορεί να αποτελέσουν επικοινωνίες με άμεση ή έμμεση αναφορά στον COVID-19. - Σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί στην επιλογή τυχών συνδέσμων και αρχείων από email και SMS.
  • Διατηρούμε το λογισμικό μας πάντα ενημερωμένο, συμπεριλαμβανομένου του browser, του προγράμματος antivirus και του λειτουργικού συστήματός μας.
  • Ενημερωνόμαστε για τον COVID-19 πάντα από τους επίσημους φορείς (ΓΓΠΠ, ΕΟΔΥ, ΠΟΥ)

Πάντα, είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν χρησιμοποιούμε μία φορητή συσκευή. Ενδεχομένως, να είναι πιο δύσκολο να εντοπίσουμε μια απόπειρα phishing από το κινητό μας ή το tablet.

Ακολουθούμε 5 απλές συμβουλές για τους κωδικούς της ηλεκτρονικής μας τραπεζικής.

1. Οι κωδικοί μας θα πρέπει να είναι μυστικοί και σύνθετοι, ώστε να μην είναι δυνατή η υποκλοπή τους.

2. Τους φυλάμε σε διαφορετικό μέρος από τον κωδικό συνδρομητή.

3. Αλλάζουμε τους κωδικούς μας συχνά.

4. Δεν τους αποκαλύπτουμε σε τρίτους.

5. Σε περίπτωση που υποπτευθούμε κλοπή ή υποκλοπή των κωδικών μας θα πρέπει να ειδοποιήσουμε αμέσως την Υπηρεσία Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών της Τράπεζας στο 210-3288000.

Για τις ηλεκτρονικές μας συναλλαγές ακολουθούμε απλές, αλλά βασικές συμβουλές.

Κατά τη διάρκεια της περιήγησής μας στο διαδίκτυο ή όταν πραγματοποιούμε online αγορές πρέπει να προσέχουμε κάποια απλά πράγματα για την ασφάλειά μας.

  • Συναλλασσόμαστε μόνο μέσω αξιόπιστων site.
  • Δεν αποθηκεύουμε στοιχεία καρτών και κωδικών στους browser.
  • Δεν ανοίγουμε συνδέσμους και αρχεία μέσω email και SMS από άγνωστους αποστολείς και δεν δίνουμε πρόσβαση σε άγνωστους στον υπολογιστή μας.
  • Ελέγχουμε τα email που λαμβάνουμε για τυχόν ορθογραφικά λάθη και κακή σύνταξη κειμένου.
  • Φροντίζουμε οι σελίδες που επισκεπτόμαστε για αγορές να έχουν τα παρακάτω:
  • Στοιχεία επικοινωνίας (δ/νση, τηλέφωνο)
  • Πολιτική επιστροφών.
  • Λογότυπο της Τράπεζας με την οποία συνεργάζονται.
  • Αναζητούμε στο internet κριτικές για τη σελίδα.
  • Δεν δεχόμαστε οδηγίες και καθοδήγηση για τις ηλεκτρονικές μας συναλλαγές από άγνωστα άτομα . Ελέγχουμε οι ίδιοι τους τραπεζικούς μας λογαριασμούς για καταθέσεις/αναλήψεις και αγορές.
  • Σε περιπτώσεις που φιλικά μας άτομα αναζητούν την οικονομικής μας βοήθεια από μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πάντα επιβεβαιώνουμε με άλλο μέσο (π.χ. τηλεφωνικά) ότι πρόκειται για φιλικό μας πρόσωπο πριν προχωρήσουμε σε αποστολή της βοήθειας.

Αφορά σε απάτη που ανήκει στην κατηγόρια vishing (voice phishing). Οι απατεώνες καλούν τους ανυποψίαστους πελάτες στο τηλέφωνό τους προσποιούμενοι τους εκπροσώπους γνωστών εταιριών Πληροφορικής. Πείθουν τους πελάτες ότι ο υπολογιστής τους χρειάζεται επισκευή ή εκκαθάριση και εγκαθιστούν εφαρμογές για απομακρυσμένο έλεγχο των συσκευών τους (Η/Υ, Tablet, κινητό τηλέφωνο) – αποκτώντας έτσι την κυριότητα τους και στη συνέχεια τους κωδικούς ηλεκτρονικής Τραπεζικής.


Πώς να προστατευτούμε:

  • Δεν απαντάμε σε άγνωστες τηλεφωνικές κλήσεις και ειδικότερα αν προέρχονται από το εξωτερικό.
  • Δεν εγκαθιστούμε εφαρμογές όταν υποδεικνύονται από αγνώστους.
  • Δεν επιτρέπουμε απομακρυσμένη πρόσβαση στις ηλεκτρονικές συσκευές μας (Η/Υ, Tablet, κινητό τηλέφωνο).
  • Δεν κοινοποιούμε σε κανέναν και δεν εισάγουμε σε άγνωστες ιστοσελίδες, τους κωδικούς e-banking μας (username και password) ή αριθμούς καρτών. Επιβεβαιώνουμε ότι έχουμε επισκεφθεί το επίσημο site της Τράπεζάς μας . θυμόμαστε ότι οι τράπεζες ποτέ και με κανένα τρόπο δεν θα μας ζητούν τους κωδικούς μας.
  • Φροντίζουμε ο υπολογιστής και οι συσκευές μας (tablet, έξυπνα κινητά) να έχουν πάντα τις τελευταίες ενημερώσεις λειτουργικού και εφαρμογών. Εγκαθιστούμε και έχουμε πάντα ενημερωμένο ένα αξιόπιστο πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό.
  • Σε περίπτωση που πέσουμε θύμα απάτης , τερματίζουμε άμεσα την κλήση και επικοινωνούμε με την τράπεζά μας.

Αφορά σε απάτη όπου οι δράστες αρχικά υποκλέπτουν τους κωδικούς e-banking συνήθως μέσω ενός ηλεκτρονικού μηνύματος "ψαρέματος" (phishing) ή μέσω κακόβουλου λογισμικού (trojan/malware) που έχουν εγκαταστήσει στον υπολογιστή του θύματος. Στη συνέχεια προχωρούν σε μη εξουσιοδοτημένη αντικατάσταση/ανταλλαγή της κάρτας SIM του κινητού πελατών ώστε να πάρουν πρόσβαση σε υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας (κλήσεις, SMS, push notifications). Με τον τρόπο αυτό οι δράστες αποκτούν πρόσβαση πλέον και στους κωδικούς μιας χρήσης / OTP ή μηνυμάτων επαλήθευσης ασφάλειας κ.λ.π., ώστε να ολοκληρώσουν την υποκλοπή χρημάτων.


Πώς να προστατευτούμε:

  • Αν το κινητό μας σταματήσει να δέχεται ή να εκτελεί κλήσεις για ασυνήθιστο λόγο ή εάν χάσουμε το σήμα σε μια θέση που συνήθως έχει καλή κάλυψη, είναι ασφαλέστερο να επικοινωνήσουμε με τον πάροχο του δικτύου μας και να επιβεβαιώσουμε ότι δεν έχει απενεργοποιηθεί η SIM μας.
  • Δεν αποκαλύπτουμε τον αριθμό του κινητού μας τηλεφώνου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Εγγραφόμαστε στις υπηρεσίες των οργανισμών που παρέχουν ειδοποιήσεις SMS και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όταν εκτελούνται συναλλαγές μας
  • Δεν κοινοποιούμε σε κανέναν και δεν εισάγουμε σε άγνωστες ιστοσελίδες, τους κωδικούς e-banking μας (username και password) ή αριθμούς καρτών. Επιβεβαιώνουμε ότι έχουμε επισκεφθεί το επίσημο site της Τράπεζάς μας. θυμόμαστε ότι οι τράπεζες ποτέ και με κανένα τρόπο δεν θα μας ζητούν τους κωδικούς μας.
  • Ελέγχουμε συχνά τις κινήσεις των λογαριασμών μας.
  • Εάν πέσουμε θύμα απάτης τύπου SIM Swapping ή διαπιστώσουμε συναλλαγές οι οποίες δεν έχουν την έγκρισή μας, ενημερώνουμε άμεσα την Τράπεζά μας.