Η εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας (PSD2) για τις Υπηρεσίες Πληρωμών αλλάζει τον τρόπο που θα πραγματοποιείτε τις αγορές σας στο internet με κάρτα.

Τι αλλάζει στις αγορές στο internet με κάρτα σύμφωνα με τη νέα Ευρωπαϊκή Οδηγία για τις Υπηρεσίες Πληρωμών;

Η αναθεωρημένη οδηγία για τις υπηρεσίες πληρωμών (PSD2, οδηγία 2015/2366/EΕ), η οποία ενσωματώθηκε στο Ελληνικό Δίκαιο με τον Νόμο 4537/2018, έχει σκοπό, μεταξύ άλλων, να καταστήσει τις ηλεκτρονικές πληρωμές εντός ΕΟΧ* (Ευρωπαϊκός Οικονομικός Χώρος) πιο ασφαλείς και εύκολες. Με την οδηγία αυτή εκσυγχρονίζονται οι υπηρεσίες πληρωμών στην Ευρώπη προς όφελος τόσο των καταναλωτών όσο και των επιχειρήσεων.

Για να ενημερωθείτε αναλυτικά για την Ευρωπαϊκή Οδηγία Υπηρεσιών Πληρωμών πατήστε εδώ.

Σύμφωνα με την PSD2, και πιο συγκεκριμένα με τον κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμό (ΕΕ) 2018/389 που αφορά ειδικά στην ισχυρή ταυτοποίηση, όλες οι αγορές με χρεωστικές, πιστωτικές ή προπληρωμένες κάρτες, ιδιωτών και εταιρειών, σε ηλεκτρονικά καταστήματα εντός ΕΟΧ, θα πρέπει να πραγματοποιούνται με ισχυρή ταυτοποίηση πελατών τη στιγμή της αγοράς.


*Ευρωπαϊκός Οικονομικός Χώρος (ΕΟΧ): κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμπεριλαμβανομένων της Ισλανδίας, του Λιχτενστάιν και της Νορβηγίας.

Τί σημαίνει ισχυρή ταυτοποίηση πελατών;

Ο ισχυρός έλεγχος ταυτότητας πελατών είναι μια διαδικασία ελέγχου που πιστοποιεί τον κάτοχο της κάρτας και βασίζεται στη χρήση τουλάχιστον δύο στοιχείων από τις 3 παρακάτω κατηγορίες.

Κάτι που ο χρήστης:

  1. Γνωρίζει μόνο εκείνος (π.χ. κωδικός πρόσβασης ή PIN)
  2. Έχει στην κατοχή του (π.χ. συσκευή δημιουργίας κώδικα επαλήθευσης ταυτότητας)
  3. Είναι (π.χ. η χρήση δακτυλικού αποτυπώματος)

Δεν αρκεί δηλαδή, πλέον, μόνο η εισαγωγή των στοιχείων της κάρτας (αριθμός κάρτας, ημερομηνία λήξης, τριψήφιος κωδικός ασφαλείας).

Πώς θα πραγματοποιούνται οι αγορές στο internet με κάρτα (e-commerce);

Η ισχυρή ταυτοποίηση του πελάτη**, κατά τη διάρκεια της ηλεκτρονικής αγοράς, θα πραγματοποιείται μέσω:

  • αποδοχής με push notification στo winbank mobile app ή
  • εισαγωγής κωδικών winbank web banking συνδυαστικά με καταχώρηση extraPIN.
    Θα πρέπει να έχετε πάντα μαζί σας τη συσκευή του κινητού σας τηλεφώνου.

**Σε κάποιες ηλεκτρονικές συναλλαγές ενδέχεται να μην εφαρμοστεί ισχυρή ταυτοποίηση για την ολοκλήρωσή τους, για λόγους που οφείλονται σε σταδιακή προσαρμογή όλων των εμπλεκόμενων φορέων στις απαιτήσεις ισχυρής ταυτοποίησης.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, προκειμένου να πραγματοποιείτε αγορές σε ηλεκτρονικά καταστήματα, εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, με κάρτες της Τράπεζας Πειραιώς (χρεωστικές, πιστωτικές, προπληρωμένες) θα πρέπει να διαθέτετε κωδικούς winbank web/mobile banking και να έχετε δηλωμένο στην υπηρεσία winbank κινητό τηλέφωνο για τη λήψη κωδικού extraPIN.

Σε περίπτωση που:

  • δε διαθέτετε κωδικούς winbank, μπορείτε να προχωρήσετε σε online εγγραφή εδώ, άμεσα, εύκολα και γρήγορα.

    Για την ολοκλήρωση της εγγραφής σας, θα χρειαστεί:
    •  να έχετε μαζί σας το κινητό τηλέφωνο που έχετε δηλώσει στην Τράπεζα,
    •  να έχετε μαζί σας τη χρεωστική σας κάρτα και να θυμόσαστε το PIN της. Εάν δεν έχετε στην κατοχή σας χρεωστική κάρτα, επισκεφθείτε ένα κατάστημα της Τράπεζας.

  • διαθέτετε κωδικούς winbank αλλά δεν τους θυμάστε ή έχετε κλειδωθεί στην υπηρεσία, θα βρείτε εδώ, στην ενότητα “Πρόσβαση”, οδηγίες για να ανακτήσετε την πρόσβασή σας.

  • διαθέτετε κωδικούς winbank αλλά έχουν απενεργοποιηθεί, μπορείτε να προχωρήσετε σε άμεση ενεργοποίησή τους καλώντας την τηλεφωνική εξυπηρέτηση της Τράπεζας, για κλήση από την Ελλάδα στα 18 28 38 ή 210 3288000 από σταθερό ή κινητό (με χρέωση ως κλήση προς σταθερό ή σύμφωνα με τη τιμολογιακή πολιτική του τηλεπικοινωνιακού παρόχου σας), ή για κλήση από το εξωτερικό στο +30 210 3288000. Εναλλακτικά μπορείτε να επισκεφτείτε ένα κατάστημα της Τράπεζας.
     
  • διαθέτετε ενεργούς κωδικούς winbank αλλά δεν έχετε δηλωμένο κινητό τηλέφωνο για τη λήψη extraPIN, μπορείτε να προχωρήσετε σε άμεση δήλωσή του μέσω της υπηρεσίας winbank web banking. Αφού κάνετε είσοδο στην winbank, κάνετε κλικ στο όνομά σας και επιλέγετε από το menu που εμφανίζεται «Ρυθμίσεις Ασφαλείας», στη συνέχεια επιλέγετε από το πεδίο «extraPIN» την ενέργεια «καταχώρηση» και ακολουθείστε τις αναλυτικές οδηγίες.

    Για την ολοκλήρωση της καταχώρησης σας, θα χρειαστεί:
      
    • να έχετε μαζί σας το κινητό τηλέφωνο που επιθυμείτε να δηλώσετε,
    • να έχετε ενεργοποιημένη την υπηρεσία winbank phone banking. Εάν δεν έχετε ενεργοποιημένη την υπηρεσία μπορείτε να εγγραφείτε τηλεφωνικά καλώντας την τηλεφωνική εξυπηρέτηση της Τράπεζας, για κλήση από την Ελλάδα στα 18 28 38 ή 210 3288000 από σταθερό ή κινητό (με χρέωση ως κλήση προς σταθερό ή σύμφωνα με τη τιμολογιακή πολιτική του τηλεπικοινωνιακού παρόχου σας), ή για κλήση από το εξωτερικό στο +30 210 3288000,
    • να έχετε στην κατοχή σας χρεωστική κάρτα και να θυμάστε το PIN της. Εάν δεν έχετε στην κατοχή σας χρεωστική κάρτα, επισκεφθείτε ένα κατάστημα της Τράπεζας.