«Διαβατήριο υψηλής ποιότητας για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα», "Ελεύθερος Τύπος" 30.07.2015

Μικρές παραδοσιακές επιχειρήσεις

«Διαβατήριο υψηλής ποιότητας» για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα

Τα ελληνικά προϊόντα κυκλοφορούν με «διαβατήριο υψηλής ποιότητας» στις διεθνείς αγορές. Ελληνικές εταιρείες του αγροδιατροφικού τομέα προτάσσουν το συγκρικτικό πλεονέκτημα της χώρας, με τις ιδανικές εδαφοκλιματολογικές συνθήκες, και ανοίγουν δρόμους ανάπτυξης κερδίζοντας το στοίχημα της οικονομικής κρίσης.

Προϊόντα από μικρές οικογενειακές μονάδες με έντονο το παραδοσιακό στοιχείο φαίνεται να έρχονται πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτικών αγορών διεθνώς. Το δεδομένο αυτό έχουν εντοπίσει οι αγροτικές επιχειρήσεις και οι συνεταιρισμοί κι έχουν μπει πλέον στην κούρσα του εκσυγχρονισμού για να δώσουν προϊόντα υψηλής ποιότητας, αλλά και πρωτοποριακά, στους καταναλωτές της Ευρώπης, της Αμερικής, της Ασίας και της Αυστραλίας. Ο πρωτογενής τομέας συμμετέχει κατά 3% στο ελληνικό ΑΕΠ, ποσοστό διπλάσιο από το 1,5% του ΑΕΠ στην ΕΕ. Ο νευραλγικός τομέας της ελληνικής οικονομίας, ο πρωτογενής τομέας, έχει εμφανείς προοπτικές ανάπτυξης. Αρωγός στην προσπάθεια αυτή είναι η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία μέσω των Προγραμμάτων Συμβολαιακής Γεωργίας δίνει ανάσα ρευστότητας σε παραδοσιακές επιχειρήσεις με έντονο εξαγωγικό προσανατολισμό.


Αγροτικός Συνεταιρισμός Φασολοπαραγωγών Εθνικού Δρυμού Πρεσπών «Πελεκάνος»

Ο «Αγροτικός Συνεταιρισμός Φασολοπαραγωγών Εθνικού Δρυμού Πρεσπών «Πελεκάνος» επεκτείνει τις δραστηριότητες του στα έτοιμα μαγειρεμένα φασόλια. Το προϊόν Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) έχει ήδη λανσαριστεί –πιλοτικά- στους καταναλωτές της Αγγλίας, της Γερμανίας και της Ρωσίας.

Το σχετικό επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 εκατ. ευρώ, που υλοποιείται με ίδια κεφάλαια 31 παραγωγών-μελών του Συνεταιρισμού αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τέλη του έτους. Στη νέα μονάδα θα μαγειρεύονται και θα συσκευάζονται τα φασόλια πριν φθάσουν στο πιάτο του Ευρωπαίου καταναλωτή, τον οποίο κερδίζουν συνεχώς οι ethnic γεύσεις.

«Προσβλέπουμε σε αύξηση των εξαγωγών, καθώς οι Ευρωπαίοι καταναλωτές επιλέγουν έτοιμα φαγητά» επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού κ. Νίκος Στεργίου και διευκρινίζει: «Το 85% της παραγωγής φασολιών καταναλώνεται εγχώρια και μόλις το 15% εξάγεται σε ΗΠΑ, Γερμανία, Βέλγιο και Αγγλία».


Παπαδημητρίου Χ.Κ. ΑΒΕΤ

Η μεσσηνιακή εταιρεία Χ. Κ. Παπαδημητρίου ΑΒΕΤ, η οποία παράγει μουστάρδες και βαλσαμικό ξίδι, υλοποιεί ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο ύψους 2 εκατ. ευρώ, που αφορά στη βελτίωση και την αυτοματοποίηση της παραγωγής. «Προχωράμε και στη διεύρυνση της σειράς προϊόντων με τα βαλσαμικά» σημειώνει ο κ. Χρήστος Παπαδημητρίου, η τρίτη γενιά της οικογένειας που καθιέρωσε το βαλσαμικό ξίδι Καλαμάτας, το οποίο από το 2005 είναι το πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία του.

Οι εξαγωγές της εταιρείας αντιπροσωπεύουν το 78% του συνολικού τζίρου της. Περίπου 1.200 παραγωγοί από τη Μεσσηνία, την Ηλεία, την Κόρινθο και την Ζάκυνθο προμηθεύουν κάθε χρόνο την εταιρεία με 3.000 έως 4.000 τόνους κορινθιακής σταφίδας. Το 10% της ποσότητας χρησιμοποιείται για την παραγωγή του βαλσάμικου και το υπόλοιπο 90% καταναλώνεται κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά.


Ροή A.E.

Η εταιρεία Ροή Α.Ε., η οποία δραστηριοποιείται από το 1989 στην τυποποίηση και παραγωγή ελιών με την εμπορική επωνυμία «lelia», εξαγοράστηκε το 2013 από τον όμιλο εταιρειών Υφαντής.

«Στόχος μας είναι η αύξηση των εξαγωγών στο 40% από 20% με αποκλειστικές συνεργασίες», τονίζει ο υπεύθυνος αγορών κ. Σωτήρης Πλεμμένος για να διευκρινίσει: «Σήμερα εξάγουμε τις «μοναδικές» ελιές καλαμών σε 8-9 χώρες και μέχρι το καλοκαίρι του 2016 προβλέπουμε να φθάσουμε τις 15 -18 χώρες». Οι περιοχές που προμηθεύουν την εταιρεία με το μεγαλύτερο ποσοστό ελιών Καλαμών είναι η Αιτωλοακαρνανία και το Γεράκι Λακωνίας, ενώ οι πράσινες ελιές προέρχονται από Χαλκιδική, Αμφισσα και Λιβανάτες.


Αγροτικός Οινοποιητικός Συνεταιρισμός Νεμέας

Περίπου 1.000 οινοπαραγωγοί του Αγροτικού Οινοποιητικού Συνεταιρισμού Νεμέας, που λειτουργεί από το 1937, δίνουν πάνω από 10.000 τόνους κρασιών σε μια καλή χρονιά. Οι αυξημένες απαιτήσεις των καταναλωτών, Ελλήνων και Ευρωπαίων, οδήγησαν στον εκσυγχρονισμό της γραμμής εμφιάλωσης κρασιού με ίδια κεφάλαια 150.000 ευρώ σημειώνει ο διευθυντής του Συνεταιρισμού Παναγιώτης Σταθακόπουλος, ο οποίος διευκρινίζει ότι σε κάθε περίπτωση τα ελληνικά κρασιά πρέπει να παραμείνουν ανταγωνιστικά μέσα στην οικονομική κρίση.


Αφοί Παπανικήτα Α.Ε.

Η εταιρεία, που λειτουργεί από το 1976 ως ψυγεία αγροτικών προϊόντων και η οποία από το 1990 και μετά δραστηριοποιείται στην τυποποίηση και στο εμπόριο των ελαιών Χαλκιδικής, έχει σε εξέλιξη μια επένδυση εκσυγχρονισμού της μονάδας παραγωγής συνολικού ύψους 2,3 εκατ. ευρώ.

Η επένδυση, στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης «Αλέξανδρος Μπαλτατζής», «εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2016» σημειώνει ο κ. Ιωάννης Παπανικήτας.

«Στα άμεσα σχέδια μας είναι η αύξηση των εξαγωγών» σημειώνει ο κ. Ιωάννης Παπανικήτας από την ελαιουργική εμπορική επιχείρηση Αφοί Παπανικήτα Α.Ε. της Χαλκιδικής. Ο εκσυγχρονισμός της μονάδας παραγωγής αναμένεται να κοστίσει κοντά 2,3 εκατ. ευρώ και θα επεξεργάζεται ετησίως 997 τόνους βρώσιμης ελιάς Χαλκιδικής.


Ilis Παρασκευόπουλος Quality Food S.A

Ένα πρωτοποριακό προϊόν, ειδικό «πιπεράκι» προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις των Αμερικανών καταναλωτών ετοιμάζει η ελληνική εταιρεία Ilis Παρασκευόπουλος σε συνεργασία με αμερικάνικη επιχείρηση. H μεγάλη ζήτηση του προϊόντος ώθησε την εταιρεία στην αναζήτηση νέων προϊόντων επισημαίνει ο κ. Αντώνης Παρασκευόπουλος, δεύτερη γενιά της οικογενειακής επιχείρησης. Το πρώτο επενδυτικό σχέδιο βρίσκεται σε εξέλιξη. «Ετοιμάζουμε ειδικό πιπεράκι για την Αμερική, προσαρμοσμένο στις προτιμήσεις των καταναλωτών πέραν του Ατλαντικού, σε συνεργασία με ειδικούς γεωπόνους της αμερικανικής εταιρείας.

Τον Ιούνιο θα έχουμε την πρώτη συγκομιδή της νέας ποικιλίας. Αν πάει καλά, θα μιλάμε για τεράστια παραγωγή».Η εταιρεία προμηθεύεται προϊόντα από 300 φάρμες. Το 100% των προϊόντων της εξάγεται σε Αμερική, Καναδά και Ευρώπη. Πρόσφατα συνήψαν συμφωνία με τα Αραβικά Εμιράτα.